Tuesday, April 19, 2011

~~pELeNgKaP HiDupkU~~

Assalamualaikum...

PELENGKAP HIDUPKU


aku dengar lagu ni kat blog si comel ni..hee..lirik bes gak..dalam meniti hari2 terakhir aku kat bumi UMP ni..insyaAllah...

sebelum ni hari2 aku bersama dengan membe2 kan..tapi, lepas ni, tak tau lagi bila dapat jumpe semula..masing2 berpisah n ikut haluan masing2..rezeki tak tau lagi mana...asal aku dari utara, tapi tempat belajar, tempat aku dapat macam2 pengalaman manis n pahit, sume kat pantai timur...sangat jauh untuk jumpa semula sume kat sini..walaupun cuma 4 tahun aku di bumi Pahang..tapi kenangan, pengalaman, terlalu banyak n sangat bermakna dalam hidup aku...dan terlalu singkat n cepat rasanya masa berlalu..banyak lagi yg aku perlu belajar kat sini..mungkin dari segi akademik, sume orang nampak dah habis, tapi dari segi kulit dan isi belum cukup..maybe orang akan kata, "alaaa kat tempat lain pon bole dapat gk pe..bla bla bla.."...tapi, pada aku, sini tempat aku dapat sumenya..tempat aku kenal sape aku, sape kawan, sape lawan...tempat yg jadikan aku lebih terbuka n lebih senang menerima...tapi, still dalam proses lagi..maybe sebab aku tak cukup kuat untuk sume ujian yg datang..sape tau kan..

rasa sedih lak nk sambung tulis entry ni...bese la, aku ni kan sensitif sket..huhuuu...benda lain mungkin aku still bole terima dengan ikhlas n redha dengan setiap apa yg berlaku..tapi kalo bab perpisahan ni, aku lemah sangat2..aku tak suke..dengar perkatan tu je pun bole wat aku sedih, sebak...tapi, dalam kehidupan kita ni, sume tu adalah perjalanan hidup kan...kalo tak nak perpisahan, kena g dok lam hutan la kan sorang2..baru takde perkenalan n pertemuan baru...tapi, aku rasa tak semestinya jugak kan..bila dah dok dalam hutan tu, mesti berkenalan dengan haiwan2 disitu gak..n suatu masa nanti, terpaksa jugak berpisah dengan haiwan2 tu...mungkin berpisah dengan kematian ke, berpindah tempat ke...sebab setiap perpisahan bermula dengan pertemuan..tanpa pertemuan, perpisahan takkan terjadi...tu lah lumrah dalam kehidupan kita kat dunia ni kan..yg hidup akan sampai ke penghujung kehidupannya...terjadi jugak perpisahan disitu..so, kita memang takkan terlepas dari perkataan ni...walau camne tak nak hadapi pon, kita perlu hadapi gak..berat, memang berat rasa...berpisah dengan sahabat2 yg selalu bersama, yg selalu wat aktiviti sama-sama...tapi, kita cuba la terima dengan hati yg terbuka...perpisahan bukan bermaksud berakhirnya sebuah persahabatan kan...harap2, persahabatan kita tak putus sampai sini je...cukup la dulu je aku rasa kehilangan kawan2..sekarang teknologi kn macam2..so, insyaAllah takde istilah lost contact lagi kan...=)

buat membe2 PSSCMUMP, kita banyak luangkan masa bersama sepanjang aktif dalam persatuan kita ni kan...terutama dengan yg lama2..dengan ahli2 yg baru, mungkin kita kurang mesra sebab kurang bersama..tapi setiap kali bersama korang, tak kisah la korang dah lama ke baru, orang rasa hepi sangat...orang dapat jadi diri sendiri..takde pura2 ke apa..rasa tenang, rasa bahagia..walaupun kadang2 macam2 yg jadi kan..salah faham, terasa hati, selisih pendapat, n macam2 lagi la kn..tapi tu la sebenarnya yg mengajar kita n merapatkan kita...(especially kepada orang yg rapat dengan orang...lelaki n perempuan, sama je sume...)..siyes orang suke bersama dengan korang n berat hati rasa..tak tau nak cakap camne..

thanks jugak kat korang sume yg buat majlis ritu (17 April 2011 - Ahad) untuk ktorang..tapi, sory la tak dapat nak cakap banyak2 walaupun sebenarnya banyak sangat nak cakap kat korang..tapi sebab orang cuba nak control rasa kat hati ni kan..terus hilang kata-kata..kalo orang teruskan gak malam tu, mungkin akan berakhir sama macam arni, sue kan..huhuuu..segan la orang nnt..tak suke gitu depan2 korang sume..so, terpaksa la maintain cool kan..hahaaa cool ke??? sampai speechless..hahahaa....takpe la..nway, bes sangat..paling bes, ptg tu la masa kat pantai sepat..dapat main kat pantai..cuma tak dapat main dengan sume sekali sebab orang datang lewat kan..xpe la..mungkin lain kali kalo berkesempatan kan...=) pastu malam kat uma a.jeff..makan2, bakar2 ayam sama2..bes2..hee..walaupun cuma pompuan yg bakar2 sebab lelaki sume berzanji kat dalam, tak kisah la..at least ktorang yg kat lua ni, yg cuma dengar je, rasa tenang jugak..(^_^) kenangan dengan korang paling banyak sekali sepanjang orang kat UMP ni...walaupun ada yg baru je kenal n rapat..tapi rasa cam dah lama kenal..

orang masuk PSSCM dari 2007 lagi..masa sem 1 kat sini..tak kenal sesape..yg kenal cuma mazia sebab rumate kan..orang betul2 aktif dalam persatuan n persilatan lepas dah tamat..korang sekarang yg masih belum tamat ni kira beruntung la dapat aktif awal n kekalkan lah ye...takde salahnya..lepas dah aktif, masuk demo, join program dalam n luar...sangat bes.dapat jumpa ramai ahli2 dari negeri2 lain...selepas tu, diberi tanggungjawab sebagai tenaga pengajar lak..1 tugas yg agak berat orang rasa..bukan senang nak mengajar orang kan..diri sendiri pun tak bape betul, ni kan pulak nak ngajar orang lain...tapi, tu la tanggungjawab yg kena pikul walau camne susah pun..jadi, kepada sume yg orang penah ngajar, mintak maaf la ea kalo sepanjang orang ngajar, ada yg terasa hati, tak suke ke, ato tak bes ke kan...kalo ada yg orang tertinggi suara ke, minta maaf la ye..bukan marah sebenarnya tu, cuma sekadar menegur sebab masa tu kita dalam kelas kan..dalam kelas, n bila ktorang pakai merah, ktorang pegang amanah Guru untuk menyampaikan kat korang..segala teguran n kata2 bukan untuk memalukan ke apa..cuma sekadar teguran untuk mengajar korang..sebab kita bukan cuma belajar sekadar silat..kita gak belajar untuk jadi insan yg dapat beri manfaat kepada insan lain...tapi bila luar kelas, kita sahabat..kalo hormat pon mungkin atas dasar umur je kan...tapi pada orang, orang tak kisah pon..kita sama je bila di luar..so, jangan la takut2 ngan ktorang..mungkin ada yg nampak perbezaan masa dalam kelas dgn luar kelas, mungkin jugak takde beza..tapi habis setakat tu je la..ktorang tak simpan pape dalam hati n harap korang sume pon tak simpan pape lam hati..orang akan selalu ingat saat2 kita bersama dalam persilatan n persatuan...satu lagi, ingatlah, kita sebagai ahli PSSCM, perlu kan 3 ni..perguruan, persilatan n persatuan..baru lengkap sebagai ahli..ilmu yg kita dapat dalam PSSCM sangat tak ternilai harganya..kita bukan cuma dapat ilmu mempertahankan diri semata-mata..korang mesti faham kan maksudnya...teruskan lah perjuangan yg telah kita mulakan selagi kita ada peluang..setiap tanggungjawab yg diberikan, terimalah n laksanakan lah semampunya..bukan untuk diri kita sendiri tapi untuk generasi akan datang..sebab kita tanam pokok durian bukan taugeh...=)

emm rasanya, setakat ni dulu lah...kepada sahabat2 yg lain, aku mintak maaf la ea sebab tak cerita pasal korang..kenangan dengan korang pon ada..cuma tak sebanyak n semesra macam mana aku dengan kawan2 silat aku...tapi sume yg aku kenal adalah sahabat aku walaupun mungkin ada yg tak anggap aku sahabat dorang kan..aku tak kisah pon...tanpa korang jugak, mungkin aku tak dapat sampai ke tahap ni..=)



4 comments:

  1. Huu,sdihnyeee, We will miss you k.wawa ): , nnt jenguk2la klas latihan ye,good luck hidup kt luar tuu, nak nikah nnt jemput2 kitorg yee, heee:p Thanks for everythingggggggg , syg die :)

    ReplyDelete
  2. insyaAllah...(^_^)
    syg kamu jugakk~~~
    muahh muahh.....

    ReplyDelete
  3. hee jgn la sdey2..kang org lg sdey....
    lek2 k...

    ReplyDelete