Friday, April 15, 2011

FaMiLY (part 2)

Assalamualaikum....

rini nak cerita pasal mak pulak....=)

mak....

haaa, ni la mak aku...

nama penuh : Zurinah Binti Rezuan
DOB           : 4 Jun 1956
Umur          : 55 tahun
pekerjaan   : suri rumah sepenuh masa ok...=)

haa tu sikit je pasal mak aku...ni baru aku nak cerita ni...

mak aku ni dilahirkan di Perlis..kira anak jati perlis la kan..sama la gak cam arwah ayah aku pon..2 2 orang perlis..family mak aku ramai..parents dia (merangkap tok n tok ayah aku la kan..) 2 2 pendidik...adik-beradik lak yg sama parents ada 4 termasuk mak..yg lain ayah, ada 2 orang..yg lain mak, rmai gak..tak ingat..hee...sebab aku rapat dengan yg sbelah tok aku je..sebelah tok ayah, tak rapat sangat...
ok, sebelum cite panjang lagi, aku gtau kat sini ea...kot2 korang pening kan..hee...
tok = nenek (perempuan la kiranya)
tok ayah = atuk (so, lelaki la kan..)

ni la panggilan yg aku gunakan...ok2..so, mak aku ni anak yg ke-3 hasil dari perkahwinan tok n tok ayah...ada sorang abang, sorang kakak n 3 orang adik..sorang pompuan, 2 orang laki (berlainan ayah)....antara sume adik-beradik mak, cuma mak je yg tak bekerja..sebab, dulu mak kena jaga  family (dari apa yg aku tahu la..kalo tak silap, kena jaga moyang aku kot..ke sape tah..tak ingat..)..

mak ni nak kata garang sangat, tak jugak..nak kata tak garang pon, tak jgak...yg pasti, suke membebel..hee...bese la kan...emm lepas ayah takde, memang mak la tempat aku menyondol-nyondol bila balik umah...tapi aku rasa, kalo ayah still ada lagi pon sekarang, tak kan la aku nak nyondol-nyondol kat ayah cam masa kecik2 dulu kan..malu r...huhuuu..so, mestila dengan mak kan bila dah besar....n lepas ayah takde jugak, mak dah tak bagi aku tido sorang2 lam bilik..sama gak cam adik aku pun..sume kena tido dgn dia..hee...adik tido atas katil, aku n mak tido kat tilam bawah je..kalo ktorang tertido kat bilik sendiri malam2, mesti dia bangun, g cari...pastu, mula la bebelannya tu..hee..=P
kadang2 bukan sengaja pon tak masuk bilik dia..tapi dah tertido kan,,nak wat cmne..tapi, dia tak kira..mesti kne bebel gak...pastu, dgn lemahnya, ktorg pon pegi la masok tido sama2...gitu la hari2 bila aku balik umah...








so, tu je la serba sedikit pasal mak aku...tak ley cite sume..sikit2 suda....

k, jumpa lagi ye..daaa~~~~





No comments:

Post a Comment