Friday, April 29, 2011

KiSAh, cERiTa & seBAgAInYa.....

Assalamualaikum...

baru balik dari Tanjung Api, Kuantan...ada kelas kat sana rini..balik2 je, sampai bilik, terus online..buka facebook, baca post2 terbaru blog membe2..dan sebagainya la kan...

pastu, masa tengah skodeng2 fb ni, ternampak la kat wall fb aku ni..ada membe share pasal satu kisah/cerita berkaitan rumahtangga...sedih kisahnya..kalo nak baca, baca sini...walaupun cuma baca je, tapi kisah ni cam terpapar kat depan mata aku..setiap baris ayat yg aku baca, macam ada lakonan semula dalam kepala aku..memang menusuk, meresap terus masuk dalam jiwa aku...sebak rasa...tanpa sedar, ada titisan yg mengalir kuar seiring dengan baki baris2 ayat yg tinggal...

setiap orang memang mengharapkan yg sempurna dari pasangan masing2...tapi dalam kesempurnaan pasti terselit juga ketidaksempurnaan..sebab kita cuma manusia biasa..takde yg betul2 perfect tanpa sebarang kekurangan, keburukan dan kecacatan..samada dari segi fizikal, dalaman dan sebagainya...

bila dah bergelar suami isteri, sepatutnya segala kekurangan pasangan, sudah bole diterima seadanya..bukan cuma diterima pada awalnya sahaja..lama-kelamaan, jadi bosan, yg nampak cuma keburukan dan kekurangan pasangan je..kekurangan yg selama ni ditolak tepi atas dasar cinta...

cinta....
membahagiakan tapi pada masa yg sama, sangat menyakitkan...
membuatkn diri seperti diawangan-awangan tapi masa yg sama seperti dihempap satu beban yg berat...
terasa seperti disayangi dan dihargai tapi masa yg sama bole melukai dan menghancurkan...

adakah ini cinta yg didambakan oleh sume orang???






No comments:

Post a Comment