Sunday, April 3, 2011

~~ aKu & DiA ~~ (part 1)

nombor 2???
hmmm....bole ke nombor 2?? 
arghhhhh gile!!!!!

hmmm memang la entry aku yg sebelum ni ada cakap pasal kasih lelaki kan..tapi agak2 r..tetiba terus dapat kot...direct lak tu...nak menjerit je rasa...nasib baik la tingat ada rumate n masih waras...huhuuu....
hmmm tetiba rasa cam nak nanges weyy~~
gile kau nombor 2?? abih tu, sape nombor 1??? (of coz la aku tau sape nombor 1 kn...kau ni wawa, apa kejadahnya buat2 tanya lak kan...ish...)

arghhhhh!!!!!!!!!!!!!  tak suke la gini...sebak rasa..sakit dada yg ala-ala cam semput pon ada ni tau...
gile kau..cakap memang r senang kan...bila dah tetibe kena sendirik, baru rasa cam separuh hidup nak hilang gitu...
tapi, masalahnya sekarang, nombor 2 oke~~ korang faham tak??? nombor 2 weyy...!!! of coz la sume orang akan cakap aku ni merampas la, mencurik la, dsb kan...walaupun entry sebelum ni ada aku cakap pasal kite sume ni bukan hak milik sesape selain daripada ibu bapa n Allah kan...tp, kalo aku sorang je yg anggap gitu, susah gak...orang laen tetap akan anggap aku n pandang aku dengan satu pandangan yg negatif n buruk..lebih dahsyat lagi kalo nanti, sahabat2 aku sendiri yg pandang aku macam tu...sape tak sedih kan..bukan dirancang pun benda gini...

hmmm tetibe aku rasa nak share sket kisah aku n dia rini...hmm...

aku tak mintak pon sume ni jadik oke...perasaan ni datang sendiri..dia hadir/datang saat aku perlukan seseorang...aku fikir, may be tu cuma satu rasa yg sementara sebab aku sunyi..walaupon ramai je orang kat sekeliling aku dulu..faham kan maksud aku apa?? then, dia muncul disebalik ramai2 tu..mengisi ruang kekosongan yg aku alami sebelum tu..menghiasi hari2 aku tanpa rasa penat..melayan sume kerenah aku yg kadang2 ngade2 kan...so, perasaan tu tetiba ada dalam diri aku..walaupon aku dah cuba elak dari terus lama bersemi dalam hati aku ni kan...sebab aku tau status dia n status aku...mustahil untuk lebih daripada yg sepatutnya...tapi, perasaan tu tak bole halang..aku tak cukup kuat untuk elak...akhirnya, aku terjerumus dalam lembah yg aku sendiri buat...(jangan pk bukan2 lak...)

mula2 aku ingatkan cuma aku sorang je yg rasa..tapi lain jadinya...dia pon punye rasa yg sama...cume dia tak tau apa yg patut buat...so, dia senyap je selama perkenalan kami...korang bole bayang tak camne perasaan aku time tu....sume rasa ada...hepi ada (sebab tau dia pon ada rasa yg sama), sedih ada (sebab tau tak mungkin kami bole bersama), keliru ada (sebab tak tau apa yg patut buat)...macam2 la rasa....

selepas dari tu, sumenya berubah...hmmm aku tak bole nak ceritakan secara detail kat sini..sebab terlalu sensitif untuk sume aku rasa...tapi yg pasti, dia dah macam sebahagian dari hidup aku...lebih kurang cam tak lengkap hari aku kalo dia takde o tak nampak dia..walaupun kekadang cume dari jaoh, cakap face to face pon kurang..tapi aku akan rasa lega bila aku nampak dia...tengok dia tersenyum pon dah buat hati aku rasa hepi sangat...rasa cam hilang tension aku sume...walaupon time tu aku ada rasa marah o geram kat dia, tapi bile pandang je dia, aku tak ley nak lepaskan marah aku tu...terus hilang gitu je...

korang bole bayang tak camne keadaan aku sekarang...?? salah ke aku??? aku tak mintak jadi gini....tak penah plan pon untuk sampai ke tahap ni...mungkin orang yg tak waras je bole plan perkara2 camni aku rasa...tapi bukan aku...

dah banyak kali aku try untuk ubah apa yg aku rasa kat dia..aku try rapat2 dengan orang lain, aku penah try bagi dia rasa fed up ngan aku dan macam2 la..tujuan aku cuma satu..aku nak dengar dia sebut/cakap pape yg bole wat aku bencikan dia o pape je la yg bole jauhkan aku dengan dia...tapi lain jadinya...makin aku buat, makin aku dekat dengan dia...dan benda yg aku harapkan dia cakap, tak penah terkuar dari mulut dia...sampai aku sendiri penat n abih idea...teruk kan aku...aku dah tak tau apa patut aku buat...

dan sekarang ni, memang agak mustahil untuk aku buat camtu lagi..alih-alih nanti, aku sendiri yg sakit n aku dah tak nak dia pon rasa yg sama...tapi tadi tetiba dia cakap pasal nombor 2 kan..sentap aku sekejap...camne dia bole terfikir pasal tu rini, aku pun tak tau...bila aku tanya, dia kate, dia tak dapat nak bagi aku satu jawapan yg bole gembirakan aku...tapi sebenarnya, aku tak perlukan jawapan yg menggembirakan (oke, maybe sikit la kan)..tapi yg aku nak cuma apa yg dia betul2 rasa...aku ngan dia tak penah cakap pasal ni sebelum ni...n dia pon selalu ngelak bila aku buke topik ni...tapi, tah la..aku pun tak tau nak cakap camne dah...tadi pon, sekejap je cakap pasal ni..pastu, terus dia tukar topik lain, then tido...

seyesly, aku memang takde kekuatan untuk ubah perasaan aku..sebab ianya hadir sendiri..bukan aku yg sengaje ada-adakan perasaan ni dalam hati aku...aku masih waras sebagai seorang insan....hmm so, tak kisah la apa orang nak kate kat aku...cam aku tulis kat entry sebelum ni..mulut tempayan sebesar mne pon masih bole ditutup..tapi, mulut manusia.......................





2 comments:

  1. kak wawa..sblm buat kptusan pikir dlm2 dulu okeh~~
    ape je kputusan kak wawa owg tetap sokong..okeh! dUn sedIh2 lOrr..nti x cOmel..~hihihi..

    ReplyDelete
  2. insyaAllah...thnks dba....
    hari kejadian je rasa cam serabut, xtau nak watpe...
    sekarang dah ok dah...dun wory oke....=)

    ReplyDelete