Sunday, September 30, 2012

~~ aKu & DiA ~~ (part 3)

Assalamualaikum....hello hello semua....

dah lama tak bercerita pasal ni kan..bukan takde cerita..tapi takde rasa nak cerita...tambah dengan dah lama tak bukak....tapi kisah ni tetap orang yg sama...tak berubah pon...dari dulu sampai sekarang...dia tetap orang yg sama yg akan sentiasa ada dalam hati aku....

aku pernah cerita tentang pilihan yg kite ada dan perlu tempuhi sepanjang kite hidup...walau nak elak macam mana sekalipon, kite tetap perlu membuat pilihan...sama ada baik atau buruk pilihan tersebut, kite perlu terima....sebab bukan kite yg menentukan apa yg kite pilih...setiap pergerakan, percakapan dan semua yg kite lakukan, semuanya dengan izin-Nya...kalau Dia tak beri, kite sebenarnya tak mampu untuk buat apa pon...nak tulis ni pon tak boleh kalau Dia tak izinkan....

jadi, aku dah pilih salah satu jalan cerita hidup aku...walaupon kadang-kadang aku rasa menyesal, sedih, kecewa dan seumpamanya lah kan berkaitan dengan pilihan yg aku buat ni...tapi aku tetap kena terima dan teruskan...mungkin tersimpan hikmah disebalik apa yg berlaku...kite tak tau dan takkan tau apa yg akan berlaku masa depan...semuanya dah tertulis khas untuk diri masing-masing...

menjadi yang kedua bukan sesuatu yg mudah bagi setiap orang...ada yg mampu harungi, ada jugak yg kecundang...ada yg memang merancang untuk menjadi yg kedua dengan pelbagai cara dan ada jugak yg tidak mengharapkannya langsung...ada yg mampu menolak dan ada yg tak...tapi semua tu pilihan masing-masing...

pilihan aku, bole baca kat sini kalo rajin....dan sampai sekarang, aku masih disini....sebab???

hmmm susah nak jawab sebenarnya....kalau ikutkan rasa sakit, sedih, nak je aku undur diri dan keluar dari situasi ni...dan kalau boleh jugak, aku nak sangat undur semula masa...tapi, dunia realiti, takde mesin masa...aku dah pilih jalan macam ni...nak taknak, aku kena la jugak terima kan...huhuuu

emm salah satu sebab kenapa aku tak mampu nak undur diri..sebab dia dah bagi semuanya untuk aku...cuma dia masih ada yg pertama...jadi, keadaan dah lain...mungkin aku mampu untuk undur diri andai ada yg mampu buka hati aku semula...

mungkin satu hari nanti...
suatu cerita takkan tamat di dunia ni selagi hayat masih ada...just, teruskan, terima dan hargai apa yg ada...



2 comments:

  1. kak wawa..kak wawa je taw ape yg terbaek utk kak wawa..~~org sokong ape je kputusan kak wawa..~~miss u laaa... =(

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq dieyba...biase la..bile rasa sdey tu datang, yg tersirat akan jadi tersurat...

      miss u jugak...jumpa lagi 2 mggu...seminggu lebih je sebenarnya...=)

      DAN...JANGAN LUPA SENYUM~~~~~ ^__^

      Delete