Saturday, September 8, 2012

bAJeT BaGOs.....

haahhh!!!! untuk kesekian kalinya aku nak melepaskan nafsu marah aku kat sini....sebab tak boleh tahan dah...nape tak lepas kat orang yg berkenaan??? sebab kalo aku buat macam tu, akan nampak kelemahan aku disitu...ohhooo tidak mungkin.......

dan TAKKAN sesekali atau sebanyak kali pun aku akan tunjukkan kelemahan aku pada orang yg TAK SEBERAPA.....walaupun aku tau kau TAK SEBERAPA, tapi aku kisah walaupun hal tersebut TAK SEBERAPA.... aku tak amik peduli pun sebenarnya dengan benda-benda kecik ni..tambah-tambah dengan orang yg cam kau ni..tak de masa la aku...tapi sebab kau dah buat aku kisah, memang aku akan kisah...dan tak payah nak berlagak perasan segala sangat...bukan kau yg beri rezeki..cuma melalui kau je...(mungkin tau sape yg aku tujui..tapi orang lain tak tau, so suke hati la....)

kau dah janji dengan mak aku nak tolong sampai settle semuanya...tapi HARAM....first week, aku blur, tapi kau takde guide pon...main lepas kat orang lain...dah tu pulak, borang-borang yg sepatutnya aku isi masa first day aku masuk, kau tak bagi...then melambatkan proses untuk buat pass aku, untuk kehadiran aku, untuk semuanya...sampai kena ulangalik aku untuk settle benda tu...benda yg sepatutnya kau bagi masa mula-mula aku daftar diri...aku ingatkan kau memang betul-betul nak tolong..kat situ pun aku dah nampak ketidakikhlasan kau...dan masa ni jugak aku dah rasa berat nak teruskan..sebab pada aku, aku nampak kau macam terpaksa...aku rasa kalau aku masuk tempat yg aku takde kenal sesapa, mesti lagi lancar proses kemasukan aku agaknya...kalau kau kat bahagian lain aku tak kisah...maybe kau pon tak tau sangat kan...tapi masalahnya sekarang, memang kau la orang yg uruskan semua kemasukan baru...tambah-tambah untuk jawatan yg cam aku ni..memang kau yg uruskan..memang kau ok~~~ tapi hape pun takde...nak kate makan gaji buta, takkan la kot...dah lama kot kerja rasanya...memang buta sungguh la kalau camtu...(maaf atas ketelanjuran kata...-__-")

walaupun ada orang cakap, kalau orang beri kita kemarahan, ketidakikhlasan, benda-benda negatif la, kita positifkan, beri dia senyuman dan keikhlasan...tapi mungkin senyuman aku ni belum cukup untuk baiki atau tutup calar yg dah mencacatkan pandangan....dan mungkin juga keikhlasan aku ni tak mencapai standard yg diperlukan...sebab tu, sebolehnya aku nak cepat-cepat cari tempat lain....tapi rezeki belum ada....so, aku terima dan teruskan walaupun berat hati....

lagi satu hal...dah tu kerja kau, cuba buat elok-elok sket...janganla menyusahkan orang lain...walaupun kau dah kerja lama, tak semestinya kau DAH BAGUS sangat sampai dah macam bos besar pulak kan...hey!!! gred kita sama je oke...cuma kau dah permanent je kat situ....bole la nak berlagak bagus...PERGI MAMPOS LA DENGAN "BAGUS" KAU TU!!!!!

aku memang tak sabar nak habis....tapi rezeki kat tempat lain belum ada...nanti akan menyusahkan mak aku je...lagipun aku rasa, buat apa aku stay kat sini kalau nanti macam-macam ungkitan lagi lak keluar kan...ungkit sana ungkit sini...nampak sangat tak ikhlas langsung tolong...lebih baik dari awal lagi tak yah tolong...ni konon cam nak tunjuk baik la tu...tapi hampeh....dari awal lagi aku dah rasa lain macam..tapi sebab mak aku je...tu yg aku ikut jugak...

sorry to say la kan...sebelum ni banyak sangat aku dengar cerita pasal orang bukan semenanjung ni...macam-macam kes...tapi sebab tak jadi kat diri sendiri kan...lagipun, membe-membe aku yg dari sana semua oke je..so, masuk telinga kanan, kuar telinga kiri la kan....walaupun tak semua macam tu, tapi kerana nila setitik, rosak susu sebelanga....so, suka hati aku la nak cakap apa pun.....

tengok muka kau pon aku dah tau kau bukan nak sangat pon tolong..tapi sebab malu alah dengan mak aku kan..ye la, nak la jugak tunjuk diri tu cam bole tolong kan...last2, sebab benda tah apa aku pon tak tau, siap menyesal-menyesal segala.....SEBAB TOLONG.....bole pulak kan menyesal tolong orang lain...ni la yg dikatakan BAJET BAGOS TAPI TAK SEBERAPA.......

sekian!!!! sape makan cili, dia la yg terasa pedasnya..sape yg makan madu, dia la yg merasa manisnya......end of story.......






2 comments:

  1. wow kak wawa..marahkan sape ni.~~sabar k~~hihhi

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak marah sapa pon...sje suka2 post cmtu...hohoooo....nak lepaskan rasa berat kat hati....

      Delete