Wednesday, February 16, 2011

Ya ALLAH Ya Tuhanku....



Ya Allah, sejukkanlah gelojak hati ini dengan salji keyakinan dan padamkanlah bara di jiwa ini dengan air keimanan.

Oh Tuhan, buatlah mata yang tidak mahu lelap, merasa mengantuk yg memberi ketenangan, dan letakkanlah di atas jiwa yg goncang ini kedamaian, dan berilah balasan baginya dengan kejayaan yg sudah hampir.

Oh Tuhan, halakan kebingungan pandangan hatiku kepada cahaya-Mu, dan tindakan2 ku yg keliru kepada jalan-Mu yg lurus, dan palingkanlah orang-orang yg menyimpang dari jalan-Mu kepada hidayah-Mu.

Ya Allah, lenyapkanlah dukacita ku, hilangkanlah kesedihan ku, dan halaulah keresahan dari jiwa ku.

Ya Allah, aku memohon perlindungan-Mu dari kejahatan orang yg dengki apabila dia mendengki. Cabutlah dari hati ku hembusan panas dan hawa permusuhan yg diakibatkan oleh rasa irihati dan dengki kerana sesungguhnya ianya berasal dari hembusan syaitan. Selamatkanlah hamba-Mu ini dari kejahatan dengki serta teguhkanlah iman dan kesabaran ku dlm menghadapi fitnah hasil dari kedengkian manusia.

Ya Allah, jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yg melabuhkan cintanya pada-Mu, agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu.

Ya Allah, jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yg hatinya tertaut pada-Mu, agar tidak terjatuh aku dlm jurang cinta semu.

No comments:

Post a Comment