Monday, October 29, 2012

mEMoRy rAYa KorBAn.....

gara-gara jalan sesak masa balik semula ke putrajaya, hari ni aku cuti lagi sehari~~~
sebelum raya dah cuti dua hari dah awal...sebab tiket takde punye pasal...

tiket untuk balik sini dah cantik dah time..paling teruk pon aku bajet lepas maghrib gitu je dah bole sampai...bole g keje esoknya...
sekali amekaw....
15 jam dalam bas..dengan lapar lagi...
masa bas stop kejap, ingat nak g beli la roti ke pape...sekali tengok orang penuh...
tak kuasa aku nak bersesak-sesak gitu...
toilet pon beratur sampai ke luar kawasan...
first time aku nampak keadaan yg cam gitu...
sebelum ni masa dok kat UMP, pon penah balik cuti raya jugak..tapi takde la sampai 15 jam dalam bas...
pastu, takde la sampai nak beli makanan pon tak sanggup nak beratur...
paling lama pon 12 jam je dari perlis ke pahang...
ini!!! perlis ke putrajaya je pon...dah macam nak pegi mana tah....

memang tak tahan aku dok dalam bas lama-lama...
plus ngan pening nak muntah lagi...
trafik mengalahkan kura-kura....
dan disebabkan keadaan yg sebegitu, aku dah tak mampu menahan...
nasib baek ada plastik yg beli 100plus ngan mineral sebelum naek tadi...
kalau tak, tak tau la aku nak buat macam mana...
memang tak ley tahan dah...
tu pon, dah lama aku tahan...cuba pejam mata, relax, tido...
tapi, last, memang dah sampai keronkong la...huhuuuu....


mungkin sebab masuk angin sama kot perut...
kua balik air 100plus aku minum tu...banyak lak tu...
malu pon ada sebenarnya dengan orang sebelah sume..
tapi, lantak la...buat-buat selambe je la pastu...
hohooo...
nasib baek tak kua kuah laksa...
sebab start raya pertama sampai hari aku nak balik, perut aku terisi dengan laksa je...
sehari bukan 2 3 kali..tapi 4 5 kali aku ulang makan...
huhuuu penangan kuah laksa buatan bonda...terbaekkk~~~ 
lepas dah kua sume, baru lega sikit kepala aku...sikit la...tapi oke dari sebelum tu...

dekat pukul 1.30pagi baru aku sampai putrajaya sentral...
dengan beg yg agak berat, kena pulak berjalan kaki meredah hening pagi sesorang...
tujuan?? nak balik umah laa...
kena jalan kaki sebab sebelum balik ritu, park keta dekat flat bersebelahan tu...
dalam kepala set nak cepat sampai umah je...
yg lain-lain tu dah tak ingat dah...
yg mak kat uma dah tak senang duduk sebab jalan sesorang pagi-pagi buta...
aku sampai uma, kunci pintu sume, baru dia tido....sian pulak wpon aku dah kata takyah risau....
tapi nak buat macam mana...dok tempat orang kan..
kena pandai-pandai la menjaga diri sendiri..huhuuu....

tapi memang agak jauh jugak la nak sampai kat keta tu pon...
dengan tak laratnya lagi...hohoo...
dekat pukul 3 jugak la baru sampai uma....lega rasa...

bajet nak pegi kerja la pagi tu...
sekali mak aku kejut, aku bangun tapi pastu aku krohh krohh balik...hahaaa...
tak larat aku..pening tu pon tak hilang lagi...
dan akhirnya aku tido sampai tengahari...

 sekarang nak pegi cari makan...
kelaparan yg teramat sangat....silap-silap megi dulu sebungkus...
hohooo...

k bai~~~~


No comments:

Post a Comment