Sunday, January 11, 2015

MaLaYsiA AirLiNeS SyStEm BerHaD


hi alls...

ok 5hb Jan ritu, first day kerja kat tempat baru...kena bangun awal ok..selalu kerja start petang, kali ni awal-awal pagi dah kena pegi kerja...jauh pulak perjalanan ke subang tu..hohoo...

setelah sangkut dengan medical check-up ritu, akhirnya dapat jugak masuk kerja ni..walaupon macam biasa, ramai yg tak berapa nak setuju dengan kerja ni, aku tetap accept jugak...like i said before, aku yg nak kerja, so aku yg akan buat keputusan...kerja tak setaraf dengan kelulusan ke ape ke, like i care..yg penting, aku nak try...belum cuba, belum tau macam mana rasanya...

ok, aku masuk dalam MAS ni sebagai contact centre agent...kiranya kerja jawab call je la..tapi disebabkan aku ada degree,  dorang bagi jawatan "Senior Officer" walaupon baru masuk..gaji basic pon tak sama la..even yg masuk sama dengan aku pon basic gaji lain-lain...skop kerja sama cuma gaji tak sama...tapi tak kisah lah sebab orang luar mana tau semua tu..pandangan orang luar, "eleh kerja jawab call je..belajar engineering, kerja ni je..." wth...

tapi ada aku kisah...suke hati la nak kata apa pon..asalkan jangan sentuh aku sudah..kalau tak, siap la terima apa yg patut terima ye..

sama jugak la macam aku kerja KUMON pon..tapi 2 tahun jugak tahan..sebab aku pekakkan telinga je..janji kerja aku siap, bos puas hati..orang lain, whatever la kan...macam biase, asalkan tak kacau kerja aku sudah...

dulu deal dengan budak-budak, sekarang dengan pelbagai usia, pelbagai bangsa, pelbagai kerenah...so, be prepare la ye..hohooo..sekarang masih dalam training selama 3 bulan...jadinya belum tau la macam mana keadaan sebenar sebagai contact centre agent...

mudah-mudahan semuanya lancar dan ok...(^__^)




















No comments:

Post a Comment