Wednesday, July 9, 2014

DrAGoNs oF AtLanTis....

DRAGONS OF ATLANTIS (DoA)

hari ni nak cerita pasal game yg setiap hari aku main...
sebelum pergi keje main, balik keje main...
cuti ahad, kalau tak keluar, tak kemas rumah, dari pagi sampai malam main...

jadi rasanya akan ada yg tak faham apa yg aku akan membebel dalam entry ni...(^_^)



online game yg menjadi pilihan hati buat masa sekarang...
mula main dari 27/03/2014...masa ni dah ada 2 akaun game yg sama....huhuu 
 biasa lah kan..baru nak start, main tekan-tekan, terjadilah 2 akaun tanpa sengaja...(^__^)
masa mula-mula dulu, tak tau pon game ni online...maklumlah tak pernah main game online selain dari yg kat facebook tu je...huhuu
wireless memang selalu on..so, bila nak main, memang dapat masuk terus...
tambahan lagi, masa tu game ni di download secara tak sengaja..dari mana tak ingat..tetiba ja dah ada dalam laptop...
so, bila dah nampak ada game baru, excited la kan...
masuknya sama macam game Diner Dash, Plant Tycoon dan seumpamanya...bukan dari website mana-mana....
jadinya, ingat macam game biasa je la...hohoo...
sampai la ada sorang ni mesej tanya nak join alliance dia tak...barulah terperasan ada world chat kt situ..(-_-)
tapi, yg jumpa time tu semuanya bukan orang Malaysia...
terpaksalah chatting broken english..hahahaa (^____^)

My city, NARNIA...wahahahahaa....=D latest punya view dalam city...akaun yg aku aktif sekarang...

DoA ni jenis game yg memang aku suka...kebanyakan game kat facebook jenis macam ni...
dapat bina city sendiri, achieve quest, accept challenge...
dan yg paling best kat sini, first time tak main sorang-sorang...(^___________^)
ada back up yg tak payah tunggu berhari-hari, tak payah request dari orang yg tak main...(macam dalam game facebook kebanyakannya)....pastu ada yg perli-perli sebab send request game walaupun request tu automatik send bila buka...(-_-)
terus buat aku malas nak main....

actually, kat facebook pon ada game ni...tapi macam biasa la, bila kat facebook, mesti dia nk guna nama-nama friend kita dalam tu...

aku sekarang aktif 2 akaun...satu yg kat atas ni...aku masuk guna website KABAM.COM...
satu lagi masuk dari FACEBOOK...
yg dari facebook ni mungkin akan ada beberapa gangguan mesej yg tak disengajakan...
sebab aku ada terperasan masa nak appoint General untuk lead troops...
cuma aku tak tau keluar tak kat wall page dorang tu...

ni contoh yg latest ada kat facebook aku...

yg ni akaun dari FACEBOOK...(^__^)

ok sambung balik...

masa awal-awal dulu, dalam first alliance aku join (akaun ni dah tak buka), players dalam ni kebanyakannya bersemangat main...
kalau ada yg attack mana-mana member dlm ally je, dorang terus nak balas attack tu balik...
siap mesej-mesej bagai...
macam perang betul pun ada...hohooo...
tapi memang nampak team spirit kat situ...ceewahh...=P
power aku antara yg terendah masa tu..so, jadi target untuk diserang la...
sekali aku kena serang, masuk report dalam aktiviti group..so, semua orang tau...
datang back up sampai 4 5 orang...sebab ahli dalam ally tu ramai..seratus lebih....
tu yg buat aku bersemangat nak main masa tu...hehehe

game ni sama macam game online yg lain aku rasa...
kalau nak cepat naik, kena guna duit...sebab barang-barang dia bole dapat kat shop dengan nilai ruby...
nak ruby, kena beli...kalau tak silap, harga dollar...
aku memang tak la kalau main game kena keluar duit...tak berbaloi..huhuuu

ni contohnya...ber ruby-ruby kalau nak beli.....huhuuu...

tahap kesabaran kena tinggi main ni kalau tak guna ruby...huhuuu...
barang-barang kat shop tu kebanyakkannya boleh cari sendiri melalui game...
kalau nasib baik, dapat free...
lebih enjoy main cara ni...
sape penah main Plant Tycoon, maybe tau macam mana rasanya...
sebab game tu pon kena menunggu, mencuba dan mencari....heee
cumanye, yg ni bukan main tanam bunga yg cantik-cantik....heheee...(^_^)

ramai yg senior dalam game ni..bertahun-tahun main...tapi still aktif...
lepas 2 akaun yg awal dulu, aku buka lagi 3 4 akaun sebab utamanya nak dapat info dari banyak orang...
lain orang, lain dorang punya pendapat, tips, tricks maybe...heee
so, kita ambil la peluang kan...tambah-tambah orang luar negara tu...
dorang punya thinking lain...walaupun cuma sekadar game...

so, sekarang ni.....
dalam beberapa bulan lepas kot (tak ingat bila..hee..) ak dah jumpa player dari Malaysia...
kebetulannya, sama alliance kat akaun yg latest ak main tu (KABAM.COM)...yg awal-awal ritu, semua dah tak buka....

tapi, sekarang aku dengan dia (player dari Malaysia yg first aku kenal) dah keluar dari alliance tu...
aku sekarang join alliance dari Malaysia punye...hohoo...
rupanya ada lagi 2 3 orang yg main...aku ingatkan takde orang Malaysia yg main game...

maklumlah, orang Malaysia semuanya busy....
busy hal keje, busy hal rumahtangga, busy hal masyarakat, busy hal politik....
yg busybody pon makin ramai sekarang...so,takde masa untuk benda lain...huhuuu....=P

ok sambung balik...

dalam ally yg aku baru join tu, ada 3 orang lagi..tapi semuanya lelaki...
aku je la pompuan dalam ally ni...
tapi, apa nak kisah kan...hohooo..
takde beza pon...walaupun tak pernah kenal 4 mata...
kitaorang contact thru facebook je...

lepas join ally ni la, baru aku online game dari website KABAM tu...
actually, sama ja..cuma yg ni kena open chrome dulu..
tujuannya, sebab nak guna skrip...dorang yg ajar...heheee
skrip ni memang memudahkan cara...(^___^)
cuma setting je...aku boleh pergi keje dengan senang hati....

aku ada 2 jenis..tapi yg ni yg aku guna sekarang...boleh buat macam-macam dalam ni..heee....

cumanya, lepas guna skrip ni kadang-kadang, buatkan laptop aku hang...
maybe sebab ak on 24jam kot..huhuuuu...
balik keje baru aku off kejap...sejam dua...hehee 
pastu buka balik nak main....=P


hemmm panjang la pulak.....
jadinya, aku tutup setakat ni dulu...nak siap pergi kerja....heee...













No comments:

Post a Comment