Monday, May 21, 2018

FiRst EnTrY oF YeAr 2018

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Ini adalah starting entry setelah sekian lama tak bercerita..terlalu banyak perkara yang berlaku sejak entry last (dalam 2015 camtu) sampailah sekarang 2018..lebih kurang 3 tahun menyepi..
Gembira, sedih, tekanan, cabaran, datang one after another..kadang-kadang rasa terlalu sukar untuk meneruskan..but i know that i'm strong..strong enough to handle everything in my own ways, i think..(^_^)

Orang sekeliling datang dan pergi silih berganti..takkan ada manusia yg akan kekal bersama dengan kita selamanya..mungkin disebabkan komitmen kerjaya, family, personal, atau lain-lain..who knows..kehidupan perlu diteruskan seperti biasa..

Cakap pasal kerjaya, aku tukar semula bidang kerja..from customer service to educational field again..(^__^)  
Bersama Malaysia Airlines cuma setahun lebih je..with some reasons, i just left..tak dinafikan, terlalu banyak pengalaman yg aku dapat from there walaupun cuma setahun lebih..for me, customer service is one of the most valuable job to gain experiences..kita dapat jumpa dengan pelbagai jenis manusia yang pelbagai ragam..dapat interact dengan dorang walaupun kadang-kadang sangat annoying dan mencabar tahap kesabaran..heheee..that experiences i used for my current job now..nanti free, aku cerita pasal job aku yg sekarang...tak jauh beza dari yg sebelum ni...

Kalau ditanya berkaitan family, emmm, tak ada yg beza sangat pun..mak dengan adik aku masih kat Perlis..Adik aku sekarang dah berkerjaya..dia macam happy with the job walaupun pada mulanya macam stress sangat..macam-macam complain dia bagi..hehee..but he managed somehow..good for him...sekarang dia dah jadi macam finance supporter aku dah..hahahaaa..ambil alih tugas sebagai ketua keluarga..I'm glad to have him as my brother..mak aku, sama jugak macam dulu..potpet potpet tu memang tak dapat dipisahkan..hehee..tahap kerisauan dia kat aku kadang-kadang terlalu ekstrem..sebab aku jauh dari dia..mungkin dia takut perkara yg sama berulang..tapi, aku tau dia sayang aku sentiasa..I'm also happy to have her as my mother..thank you Allah for giving me a chance to live with them as a family..

For my personal life, many things happened sepanjang 3 tahun ni..kalau berkesempatan, aku cerita detail..also as my record..good and bad things akan sentiasa datang dalam hidup kita..itulah yg akan mewarnai kehidupan kita..macam orang selalu cakap, setiap perkara yg berlaku, pasti ada hikmahnya..kadang-kadang, perkara buruk tu datang untuk mengingatkan kita akan sesuatu..sesuatu yg mungkin kita lupa..dan dihadirkan juga sesuatu yg baru untuk ditempuhi..manusia, sentiasa alpa dengan kesenangan dan kelapangan yg ada..lalai pada tanggungjawab, lalai dari mengingati antara satu sama lain..kerana kita tak sempurna..saling memerlukan..





No comments:

Post a Comment